رنگ اکریلیک ساختمانی و مزایای آن نسبت به دیگر رنگها

1396/10/16  فواد عمادی

رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک رنگی شیمیایی که با خواص دوام و درخشندگیش نخست در صنعت اتوموبیل سازی به کار رفت و اخیراً نیز در انواع نقاشی‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌است. رنگ اکریلیک به آسانی در آب حل می‌شود، زود خشک می‌شود و سطحی سخت و آسیب‌ناپذیر به وجود می‌آورد. رنگهای اکریلیک بسیار متنوع هستند و برای ایجاد بافت در سطوح مناسبند چون غلظت بالایی دارند و به سرعت خشک می‌شوند. رنگ اکریلیک انعطاف‌پذیر است و به همین علت روی تمام سطوح از جمله سطوح گچی داخل ساختمان و سطوح سیمانی نمای ساختمان قابل استفاده است. رنگ‌های اکریلیک پایه آب نسل جدید از رنگ‌های ساختمانی می‌باشند که با توجه به مسائل زیست‌محیطی و عدم استفاده از حلال‌های آلی و مواد مضر کاربردی این نوع رنگ‌ها روبه افزایش است. بطوریکه به تدریج جایگزین مناسبی برای رنگ‌های روغنی الکیدی می‌باشند.

ویژگی های رنگ اکریلیک

این رنگ‌ها بسیار متنوع هستند. این رنگ‌های نسل جدید برای ایجاد پوشش بافت در سطوح مناسبند چون غلظت بالایی دارند و به سرعت خشک می‌شوند و بو ندارند. رنگ اکریلیک انعطاف‌پذیر است و به همین علت روی تمام سطوح از جمله سیمانی، گچی، صفحات کناف، و هر سطح دیگری قابل اجرا هستند و پوشش ضد رطوبت ایجاد می‌کنند قابل استفاده است. درمقابل نور خورشید یا uv مقاوم هستند و درنتیجه بسیار عمر بالایی دارند.

این نوع رنگ دارای خواص زیر است:

قابلیت شستشو. سرعت خشک شدن بالا. سهولت اجراء و قابل رقیق شدن با آب. مقاومت فوق‌العاده در برابر سایش. مقاومت در برابر اشعه خورشید یا uv یا نور ماوراء بنفش. سازگار با محیط زیست. قدرت پوشانندگی بسیار عالی. بدون بوی نامطبوع. ساخته شده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی بالا. عدم ایجاد حساسیت. مناسب برای سطوح گچی، سیمانی، آجری. زود خشک می‌شوند و خواص ضد باکتری و کپک دارند.

معایب رنگ آکریلیک آب پایه: چنانچه با قلم مو بروی سطوح صاف و صیقلی اعمال شوند رد قلمو مشخص خواهد بود و همیشه توصیه میشود که این رنگ با غلطک رنگ اجرا شود.


نظرات کاربران
ارسال نظر
سایر مقالات
تم های رنگی برای نشیمن 2

تم های رنگی برای نشیمن 2

به نظر شما چه رنگی برای نشیمن زیباتر هست؟ بیایید با هم چند نمونه از نشیمن های رنگی را ببینیم
تم های رنگی برای نشیمن 1

تم های رنگی برای نشیمن 1

به نظر شما چه رنگی برای نشیمن زیباتر هست؟ بیایید با هم چند نمونه از نشیمن های رنگی را ببینیم
15 فوت و فن برای انتخاب رنگ مناسب

15 فوت و فن برای انتخاب رنگ مناسب

در این مقاله به 15 نکته مهم جهت انتخاب رنگ مناسب برای فضای داخلی منزل میپردازیم.